Brändi-ilme

UArctic on elävä kokonaisuus, jonka strategiamuutokset ovat edellyttäneet luomamme visuaalisen ilmeen päivitystä useaan otteeseen vuosien varrella. Samalla olemme pitäneet graafisen ohjeiston ja sovellettavat työpohjat ajan tasalla.

mainostoimisto_puisto_visit_rovaniemi_graafinen_ilme_3.jpgmainostoimisto_puisto_visit_rovaniemi_graafinen_ilme_.jpgmainostoimisto_puisto_visit_rovaniemi_graafinen_ilme_2.jpg

Halusimme verkkosivuston graafisen ilmeen toimivan myös asiakkaan muussa visuaalisessa viestinnässä – sovelluksia voi nähdä esimerkiksi Visit Rovaniemen esitteissä.

mainostoimisto_puisto_porokello_logo3.jpgmainostoimisto_puisto_porokello_logo4.jpg

Projektin alkuvaiheessa totesimme, että palvelu tarvitsee kaiken kansan suuhun sopivan nimen; päädyimme Porokelloon. Nimi ja slogan kommunikoivat selkeästi, millaisen ratkaisun palvelu tarjoaa.

 

Logon suunnittelimme muistuttamaan painiketta ilmentääksemme palvelun helppokäyttöisyyttä. Monikanavaiseen viestintään määrittelimme graafisen ilmeen perustaksi värimaailman ja typografian.

mainostoimisto_puisto_arcticsuperfoods_pakkaukset3.jpgmainostoimisto_puisto_arcticsuperfoods_pakkaukset2.jpgmainostoimisto_puisto_arcticsuperfoods_pakkaukset.jpg

Kuvitimme Arctic Superfoodsin EVÄS-patukoille tunnistettavat pakkaukset, jotka henkivät puhtautta ja luonnonläheisyyttä. Tunnistettavan kuosin on voinut bongata vaikkapa Finnairin lennoilla, joilla mustikka- ja koivunlehtipatukka on saatavilla.

  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

Teatterin uutta ilmettä suunniteltaessa oli tärkeää huomioida, että esitysten ja tapahtumien sisältö ja kohdeyleisö vaihtelevat merkittävästi. Ratkaisimme pulman luomalla kehyksen, jonka puitteissa esitysten ja tapahtumien omat ilmeet saavat tilaa, mutta kokonaisuus näyttää yhtenäiseltä.

  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

Kirkastimme Arktikumin brändin: uusimme visuaalisen ilmeen sekä selkeytimme talon olemuksen ja palvelut – mitä Arktikum on ja mitä se tekee? Mitä se antaa kävijälleen? Jäsensimme talon toimijoiden, Lapin maakuntamuseon ja Lapin yliopiston Arktisen keskuksen, roolit viestinnässä ja määrittelimme markkinoinnin ydinviestit.

mainostoimisto_puisto_arctic_warriors4.jpg

Yrttituotteiden pakkaussuunnittelussa haimme kahta funktiota: pakkauksen ilmeen tuli paitsi kertoa, mitä tuote pitää sisällään, myös näyttää hyvältä kodin hyllyllä.

  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

Ylläksen ilmeen kivijalaksi määrittelimme värit kahdeksalle vuodenajalle ja graafiset elementit seitsemälle tunturille. Väreillä leimataan matkailukausien sisältöä viestintäkanavissa ja graafisilla muodoilla elävöitetään väri- ja kuvapintoja.

Show menu
Hide Menu