EN

Ilme / identiteetti

Puisto_Rajalla_Kuvat_RGB_Merkki.pngPuisto_Rajalla_Kuvat_Typografia.pngPuisto_Rajalla_Kuvat_RGB_Graafinen_Elementti.png

Kauppakeskuksen ilme on elämäniloinen, värikäs ja mukavalla tavalla kuohuva. Torniolaisten mukaan heidän identiteettinsä kiteytyykin fraasiin ’’villinä virtaava joki’’. Joki elää ajassa ja pysyy aina liikkeessä – niin tekee myös Rajalla.

 

Ilmeessä käytetyt värit ja virtaelementit leikittelevät ja kutsuvat kylään. Värit peilaavat iloista torniolaista persoonaa.

 

Kauppakeskuksen typografiassa herkutellaan ja kiinnitetään huomio. Fonttivalinnat tuovat ilmeeseen henkäyksen historiaa, paikallisuutta ja lämpöä.

Uudistuksessa täsmennetty typografia ja brändivärit tulevat kirkkaasti esiin Sähkötapion käyntikorteissa. Ulkoasu on selkeä ja jäsennelty.

Puisto_Apukka_Kuvat_Handmade_Icons.pngPuisto_Apukka_Kuvat_Typografia.pngPuisto_Apukka_Kuvat_Identiteetti.png

Apukka Resortin väripalettiin valikoitui juurevia sävyjä, jotka kertovat matkailijalle paikan päällä odottavasta tunnelmasta. Rouheus ja hiilen jäljet viestivät Apukan kievarihistoriasta, ja nämä kuljetettiin mukana myös ilmeen typografiaan, tekstuureihin ja aluekarttaan.

Mainostoimisto_Puisto_Kalasydan_Fishheart_Gif_Kala.gifYllas_Mainostoimisto_Puisto_Referenssit_Kalasydan_Tyot.pngMainostoimisto_Puisto_Kalasydan_Fishheart_Gif_Kala_2.gif

Kalasydän on uusi vaelluskalaratkaisu, joten suunnittelimme logosta modernin ja toimialaa viestivän. Fishheart-liikemerkin geometrinen fontti on selkeytensä johdosta monikäyttöinen ja soveltuu yrityksen vaihteleviin tarpeisiin. Brändin värimaailma muistuttaa vedestä ja lohikaloista.

  • slide
  • slide

Culture Passin graafinen ilme viestii ostettavasta tuotteesta, joka avaa ovet hauskaan ajanvietteeseen. Visuaalisessa kokonaisuudessa halusimme esittää Rovaniemen maamerkkeinäkin tunnetut käyntikohteet Arktikumin, Korundin ja Pilkkeen valokuvina, jotta asiakkaan olisi mahdollisimman helppo suunnistaa perille.

  • slide
  • slide

Kutilan Liikenteen bussit erottuvat pohjoisen teillä visuaalisen ilmeen mukaisine teippauksineen.

 

Skábma on pohjoissaamea ja tarkoittaa kaamosta, joten logon suunnittelussa lähdimme leikkimään varjolla ja valolla. Näin syntyi merkki, josta löytyy lappilaista majoitusta ilmentävän kodan lisäksi a-kirjain, joka siirtyy luontevasti tekstilogon aksenttiseksi a:ksi.

Norja_Mainostoimisto_Puisto_Referenssit_Varanger_Lodge10.jpgNorja_Mainostoimisto_Puisto_Referenssit_Varanger_Lodge2.jpgNorja_Mainostoimisto_Puisto_Referenssit_Varanger_Lodge3.jpg

Varanger Lodgen graafisen ilmeen tuli heijastaa brändiä, jonka ytimessä olivat kippari Edgarin tarina, Varangerin alueen karunkaunis luonto ja alati muuttuva maisema sekä modernit ja ekologiset, perinteisestä kammista ammentavat luksusmökit. Suunnittelimme modernin ilmeen, joka viestii teeskentelemätöntä arvokkuutta ja luonnonrauhaa.

UArctic on elävä kokonaisuus, jonka strategiamuutokset ovat edellyttäneet luomamme visuaalisen ilmeen päivitystä useaan otteeseen vuosien varrella. Samalla olemme pitäneet graafisen ohjeiston ja sovellettavat työpohjat ajan tasalla.

mainostoimisto_puisto_visit_rovaniemi_07.jpgmainostoimisto_puisto_visit_rovaniemi_11.gifmainostoimisto_puisto_visit_rovaniemi_12.jpg

Halusimme verkkosivuston graafisen ilmeen toimivan myös asiakkaan muussa visuaalisessa viestinnässä – sovelluksia voi nähdä esimerkiksi Visit Rovaniemen esitteissä.

mainostoimisto_puisto_porokello_logo3.jpgmainostoimisto_puisto_porokello_logo4.jpg

Projektin alkuvaiheessa totesimme, että palvelu tarvitsee kaiken kansan suuhun sopivan nimen; päädyimme Porokelloon. Nimi ja slogan kommunikoivat selkeästi, millaisen ratkaisun palvelu tarjoaa.

 

Logon suunnittelimme muistuttamaan painiketta ilmentääksemme palvelun helppokäyttöisyyttä. Monikanavaiseen viestintään määrittelimme graafisen ilmeen perustaksi värimaailman ja typografian.

Teatterin uutta ilmettä suunniteltaessa oli tärkeää huomioida, että esitysten ja tapahtumien sisältö ja kohdeyleisö vaihtelevat merkittävästi. Ratkaisimme pulman luomalla kehyksen, jonka puitteissa esitysten ja tapahtumien omat ilmeet saavat tilaa, mutta kokonaisuus näyttää yhtenäiseltä.

  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

Kirkastimme Arktikumin brändin: uusimme visuaalisen ilmeen sekä selkeytimme talon olemuksen ja palvelut – mitä Arktikum on ja mitä se tekee? Mitä se antaa kävijälleen? Jäsensimme talon toimijoiden, Lapin maakuntamuseon ja Lapin yliopiston Arktisen keskuksen, roolit viestinnässä ja määrittelimme markkinoinnin ydinviestit.

mainostoimisto_puisto_arctic_warriors.jpgmainostoimisto_puisto_arctic_warriors2.jpgmainostoimisto_puisto_arctic_warriors3.jpg

Myllytimme Arctic Warriorsin olemuksen Puiston brändityöpajan läpi. Visuaalisen ilmeen ja markkinointiviestien tuli kuvastaa niin yrttituotteiden sisukasta sisältöä kuin yrityksen maanläheisiä arvoja ja ronskia asennetta.

 

Maaliskuussa 2018 Arctic Warriors osallistui menestyksekkäästi Leijonan luola -televisio-ohjelmaan, jossa brändi-ilme sai erityiskiitosta raadilta täynnä liike-elämän säälimättömiä petoja.

Yllas_Mainostoimisto_Puisto_Referenssit_uusi.jpgYllas_Mainostoimisto_Puisto_Refe.jpg

Loimme Ylläksen markkinointityön taustalle konseptin, joka kiteyttää alueen luontaiset vahvuudet ja erottuvuustekijät. Linjaveto ulottuu viestinnän ratkaisuihin, markkinointisisältöihin ja visuaaliseen ilmeeseen.

Palvelumme

Työpaja Konsepti Brändistrategia Markkinointisuunnitelma Tuotteistus Nimi / slogan Ilme / identiteetti Tekstisuunnittelu Valokuvat Visualisointi Logo Printti ja julkaisut Pakkaukset Verkko ja digi Video ja TV Kuvitus Kirjainmuotoilu
Show menu
Hide Menu